Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال «خانه امن» به تهدیدات داعش و حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. خط اصلی قصه این سریال سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تا به حال در تلویزیون شاهد سریال‌های امنیتی زیادی نبودیم و هر آنچه تولید و پخش شده، بیشتر از تخیل نویسنده بهره برده است و واقعیت زیادی در آن ریشه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما از ۱۰ آبان ماه سریالی تحت عنوان «خانه امن» قرار است از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. سریالی در ۵۰ قسمت که داستان آن درباره مامور امنیتی است که به پرونده‌هایی ورود می‌کند. این سریال براساس پرونده‌های واقعی و امنیتی به نگارش درآمده است و تولید شده است. احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب نژاد نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است.
** سه گانه‌هایی در امتداد یکدیگر
این امکان وجود دارد که فصل‌های دو یا سه هر سریالی ساخته شود، اما در مورد خانه امن باید گفت سریالی است که در ادامه دو گانه سارق روح و ترور خاموش ساخته شده و کامل کننده آن‌ها است. این سه سریال ارتباط داستانی بین شان وجود ندارد، اما فضای موجود در آن‌ها تا حدودی شبیه به هم است.
** «سارق روح» و ورود به موضوع فرقه‌های انحرافی
«سارق روح» نیز به سراغ فرقه‌های انحرافی رفته بود. این اثر ژانر مهیج و معمایی داشت و برگرفته از یک ایده پژوهش محور بود. این مجموعه به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت.
** «ترور خاموش» و ماجرای مافیای مواد مخدر
سریال ترور خاموش مافیای موادمخدر را به تصویر می‌کشید. این سریال چند آسیب اجتماعی جدی را همزمان مورد بحث و بررسی قرار داد، معضلات و ناهنجاری‌هایی مثل کودک همسری، طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی.
** احمد معظمی کارگردان این سه گانه
معظمی در این سال‌ها سریال‌های بسیاری را کارگردانی کرده است. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، جاده چالوس، سایبر، دیوار شیشه ای، ملکاوان و ...، اما حالا او با خانه امن سه گانه سریال هایش را کاملتر می‌کند و در کنار فرقه‌های انجرافی و مافیای مواد مخدر، این بار به سمت ماجرا‌های نیرو‌های امنیتی و داعش و ... می‌پردازد.
** سریالی بر اساس پرونده‌های واقعی
این سریال بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده است و ماجرا برمی گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شده و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.
** شباهت‌های بین «خانه امن» و «ترور خاموش».
اما اگر بخواهیم این سریال را با دو سریال دیگر ترور خاموش و سارق روح قیاس کنیم، باید بگوییم ساختار این سریال شبیه به ترور خاموش است. ماجرا درباره یک پرونده امنیتی است که در کنار آن خانواده‌هایی درگیر این پرونده شده اند، چه خانواده‌هایی که مظلوم و قربانی می‌شوند و چه خانواده‌هایی که جزو بدمن‌های قصه هستند. همچنین در این سریال قصه خانواده نیرو‌های امنیتی را هم شاهد خواهید بود که تا به حال در سریال‌های اینچنینی کمتر به آن پرداخته شده است.
** سریال‌هایی که تخیل نویسنده بوده است
تا به حال اغلب سریال‌هایی که در این ژانر ساخته و به پخش رسیده است بیشتر از عنصر تخیل بهره برده اند و کمتر سریال‌هایی دیدیم که بر اساس واقعیت و به صورت مو به مو به جزئیات یک واقعه بپردازد. اما خانه امن اینطور نیست و به صورت عینی از روی اتفاق‌های واقعی ساخته شده است.
** تراب نژاد: از حضور آقای اصفهانی به عنوان مشاور بهره بردیم
«حسین تراب نژاد» نویسنده سریال «خانه امن» که پیش از این نگارش سریال‌های شرایط خاص، ترور خاموش، گیله وا، فوق سری، شوق پرواز، هفت سنگ، پرده نشین را به عهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: خوشبختانه آقای اصفهانی به عنوان مشاور در کنار ما و ناظر پروژه بودند و هر آنچه قابل پخش بود را به ما می‌گفتند و اینطور نبود که به بخش‌هایی ورود کنیم که غیر قابل پخش هستند.

این نویسنده همچنین ادامه داد: نگارش این سریال برایم جذاب بود به این دلیل که جنبه‌های سیاسی آن از بخش امنیتی پررنگ‌تر است و مباحث سیاست بین الملل نیز مطرح می‌شود. همیشه سریال‌هایی که به طور صرف به بخش امنیتی ورود داشت برایم جذاب نبود و به همین دلیل این سریال را دوست دارم.
** پرویز فلاحی پور و ایفای نقش قاضی
فلاحی پور تا به حال نقش‌های بسیاری را در تلویزیون بازی کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به بازی تاثیر گذارش در سریال شب دهم اشاره کرد و نقش یاور دلنواز که عاشق و دلباخته رفعت بود و در آخر نیز از عشقی زمینی به عشقی فرازمینی رسید. مرده متحرک، مرد هزار چهره، دلنوازان، در جست و جوی آرامش و ترور خاموش نیز از جمله سریال‌های او در این سال‌ها بودند. فلاحی پور جدیت خاصی در بازی هایش دارد که قطعا برای ایفای نقش یک قاضی در سریال «خانه امن» گزینه بسیار مناسبی است.
** حمیدرضا عطایی و ایفای نقشی ادامه دار
عطایی در سریال «ترور خاموش» شخصیت مرتضی را بازی کرده بود و در قالب یک مامور اطلاعاتی که در پایان تصویر یک قهرمان را ارائه داد، ظاهر شد و به قولی قرار است این شخصیت ادامه پیدا کند. اما با توجه به تصاویری که از بازی او درخانه امن منتشر شده است بعید نیست او بخش‌هایی در نقش یک داعشی حاضر شود.
** حمیدرضا پگاه در نقش مامور امنیتی
یکی از نقش‌های اصلی این سریال بر دوش حمیدرضا پگاه است. با من بمان، آوای باران، هست و نیست از سریال‌های پگاه در این سال‌ها است. اما او در خانه امن نقش یکی از مامور‌های امنیتی را ایفا می‌کند و از معدود مامور‌های امنیتی است که در این سریال به زندگی شخصی اش نیز ورود شده است.
** تصویربرداری در اروپا
از لوکیشن‌های این سریال جاسوسی امنیتی می‌توان به تهران و بخش‌هایی در اروپا اشاره کرد. گروه تولید به فراخور قصه می‌بایست سکانس‌های خارجی را با حضور برخی از بازیگران در اروپا مقابل دوربین ببرند.   ** امین زندگانی و چالش‌های یک مامور امنیتی
امین زندگانی نیز تا به حال در نقش مامور امنیتی دیده نشده است و علیرغم اینکه از این قبیل پیشنهاد‌ها زیاد داشته است، اما اولین بار است که نقش یک مامور امنیتی را در قالب یک سریال شبانه بازی می‌کند و در قالب این نقش دچار چالش‌هایی خواهد شد.

حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، حمید رضا عطایی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، نیلوفر کوخانی، قربان نجفی، ارسطو خوشرزم، کاوه آفاق، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و... در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال تلویزیونی تروریست های داعش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مامور امنیتی ترور خاموش سریال هایی ایفای نقش فلاحی پور تا به حال سارق روح خانه امن نقش یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم

طی سال‌های گذشته بخصوص چند سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد؛ کشورها، گروه‌ها و کمپانی‌های مختلف در عرصه رسانه، فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته‌اند که نه تنها بر خلاف واقعیت‌های تاریخی بوده، بلکه حتی برخی از آنها هویت ملی و برخی هویت مذهبی و برخی هر دو را درباره ایران اسلامی نشانه گرفته‌اند. فیلم‌هایی مانند 300 ساخته زاک اسنایدر و یا اسکندر ساخته الیور استون و... یا فیلم‌ها و سریال‌هایی در مورد زکریای رازی یا خیام و این اواخر نیز سریال حشاشین که به خلافت گروه حشاشین و رهبری حسن صباح و تاریخ گروه او، نمونه‌هایی از آثاری هستند که هویت ملی و اسلامی ما را هدف گرفته‌اند. سریال‌هایی که در آن‌ها قلب تاریخ صورت گرفته و با الهام از منابع دست چندم، چهره شیعیان و مسلمانان بصورت نامناسبی نمایش داده شده است به گونه‌ای که با واقعیت تاریخی فاصله‌ای بسیار دارد.

اما اکنون صحبت در مورد نقد محتوایی و تاریخی سریال حشاشین و فیلم‌هایی دیگر از این دست نیست. صحبت این است که چطور این پروژه‌های بزرگ به ثمر رسیده و ساخته می‌شوند اما در مقابل هیچ اثری از ما دیده نمی‌شود؟ و حالا باید چه کنیم؟

گفت‌وگوی ما با حجت‌الاسلام دکتر جعفر فخرآذر، مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره ایران و ایرانی هراسی‌ها و کارهایی است که باید برای پایان دادن به این سریال پرتکرار انجام دهیم.

دلایل انفعال در برابر ساخت آثار ضدایرانی

دکتر فخرآذر در ابتدا با بیان اینکه وقتی که فردی به زمین بی رقیب وارد می‌شود، قطعاً برنده است؛ می‌گوید: رقیبی که باید در صحنه باشد، ما هستیم و از آنجایی که ما نیز در صحنه حضور نداریم بنابراین رقیب برنده خواهد شد. اما اینکه چرا ما در صحنه نیستیم دلایل متعددی دارد. اولین دلیل آن را به بیانات رهبر معظم انقلاب ارجاع می‌دهیم. ایشان در نشستی که سالیان قبل با فعالین فرهنگی داشتند در سخنانی صریح و نصیحتی روشنگر فرمودند که سینما برای دین از سخنرانی مفیدتر است. اما این توصیه و جادوی سینما و تاثیر شگرفی که بر اذهان و افکار مردم دارد برای مسئولین فرهنگ‌ساز که باید عقبه و پشتوانه این مسئولین باشند در حوزه و دانشگاه جا نیفتاده است. به همین خاطر فکر و ذهن ما به سمت ساخت چنین پروژه‌هایی حرکت نمی‌کند.

ایشان یادآور می‌شود: دلایل مالی نیز در این راه دخیل هستند چرا که این پروژه‌ها هزینه‌های سنگینی دارند. وقتی این نکته را به دلیل قبلی ضمیمه می‌کنیم یعنی هنوز اهمیت این بحث که هویت ملی و دینی ما در گرو به نمایش درآوردن آنها و نمایش دادن با آثار تصویری است، درک نشده بنابراین بدیهی است که افراد تصمیم‌گیر و مؤثر، بودجه‌ها را به این سمت سوق نمی‌دهند اگر چه در سال‌های گذشته آثار مثبت آن را هم دیده‌اند. آن سال‌ها سریال‌هایی مانند مختارنامه داشتیم. از مباحث فنی و... که بگذریم، برد خوبی داشت و حداقل در آن برهه، تاریخ خودمان یعنی تاریخ صحیح شیعه را نقل کردیم و در موردش برنامه ساختیم. این سریال در کشورهای اسلامی پخش شد اما اکنون سرمایه‌ها خیلی کمتر به سمت ساخت پروژه‌های تاریخی می‌رود چرا که درگیر مباحث سیاسی، اقتصادی و امنیتی شده‌ایم که البته توجه کردن به آنها ضرورت دارد اما می‌تواند در اولویتی قرار گیرد که در کنار آنها آثار تاریخی هم وجود داشته باشد.

توصیه امیر مؤمنان(ع): استفاده از تجربیات گذشته در مسیر آینده

مدیرکل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) در مورد اهمیت تاریخ می‌گوید: حضرت می‌فرماید «روزگار بر بازماندگان آن گونه می‌گذرد که بر پیشینیان گذشت، آنچه گذشته باز نمی‌گردد و آنچه هم اکنون موجود است جاودان نمی ماند». آن حضرت با تأکید بر اهمیت تاریخ یکی از ستون‌های ایمان را توجه به سنت‌های پیشینیان می‌داند و می‌فرماید «از آنچه بر امت‌های مستکبر پیشین از عذاب الهی و کیفرها و عقوبت‌های او رسید عبرت گیرید و از قبرهای آنها و آرامگاهشان در زیر خاک پند پذیرید». حالِ ما همیشه با تاریخ ما در ارتباط است و مؤثرین حوزه فرهنگ باید با این مسئله کنار بیایند که فراموش کردن تاریخ، ممکن است حال را دگرگون کند. کما اینکه اکنون نیز اتفاق افتاده و تفکراتی که در مورد هویت ملی و مذهبی ما وجود دارد، در سطح جهان و تحت تاثیر رسانه‌های غربی دگرگون شده و دستکاری شده است.

دکتر فخرآذر تصریح می‌کند: اگر می‌خواهیم هویت ملی و مذهبی را اصلاح کنیم، باید تاریخ را خودمان نقل کنیم. در مورد شخصیت‌های تاریخی و دینی و وقایع تاریخی و... صحبت کرده و آنها را به تصویر کشیده و روایت‌های دست اول و صحیح را خودمان نقل کنیم. قطعاً کسی که در مقابل هویت فرهنگی ما قرار دارد، وقایع را درست نقل نمی‌کند. باید به میدان عمل آمده و به صورت قوی روایت‌های صحیح را نقل کرده و مانع کار آنان شویم. در دنیای رسانه نیز همینگونه است و در انتشار اخبار آن کسی موفق است که خبر بهتر، دست اول‌تر و منبع نزدیک‌تر به واقعه را نقل کند بنابراین در مورد تاریخ نیز باید این کار را انجام دهیم.

راوی روایت‌های دست اول تاریخی باشیم

مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح می‌کند: از یاد نبریم که در مورد تاریخ خود، چه ملی و چه مذهبی باید خودمان صحبت کنیم و بعنوان راوی دست اول نقش بازی کنیم. پیش از اینکه افرادی با غرض و اهدافی مشخص وارد این عرصه شوند، باید گوی سبقت را از آنان گرفته و آثار خودمان را در قالب فیلم و سریال، کتاب، بزرگداشت و... ارائه کنیم تا بتوانیم میدان را از مغرضان بگیریم. مسئولین ما باید ضرورت کار تاریخی و اهمیت فیلم و سریال‌های این حوزه را به خوبی درک کنند. در همین راستا بودجه کافی اختصاص پیدا کند و همانطور که به بسیاری مسائل روز مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت داده می‌شود، به مسائل تاریخی نیز پرداخته شود. جامعه نخبگانی که منتقد و یاور کار فرهنگی است با قشر فرهنگی جامعه و بخش ستادی که همان هنرمندان هستند تعامل داشته باشند و دو طرف تلاش کنند سطح آگاهی خود را نسبت به رشته‌های هم بالا ببرند. کارگردانان با مفاهیم تاریخی و مذهبی بهتر آشنا شوند و متفکرین تاریخی نیز با اصول سینما آشنایی پیدا کنند تا بتوانند از مرحله منتقد بودن با نگاهی خشک فاصله بگیرند.

حالا باید میدان را در دست بگیریم

حالا امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که سیصدها، حشاشین‌ها و... ساخته شده است. حتی برادران اهل سنت در مورد ائمه ما، امام صادق(ع) یا سایر ائمه(ع) سریال‌هایی ساخته‌اند و برخی دیگر از مفاخر ما مانند ابن سینا، خیام و... اطلاعاتی ناقص و نادرست ارائه داده‌اند. حجت‌الاسلام فخر آذر در پایان در پاسخ به این سؤال که برخی با هدف تخریب و یا حتی تصاحب هویت ملی و فرهنگی ما کارهایی انجام داده‌اند و ما از این قافله عقب هستیم. حالا باید چه کنیم؟ تصریح می‌کند: حالا که به اینجا رسیده‌ایم باید با استراتژی دقیق و حساب شده عمل کنیم. حالا نقد کردن، حمله کردن و واکنش‌های احساسی نسبت به آثار تخریب‌گر داشتن نه تنها مؤثر نیست بلکه حتی بیشتر باعث واکنش در سطح جامعه جامعه می‌شود. باید از امروز بصورت فعال میدان را دست بگیریم و برای پاک کردن ذهنیتی که این آثار در مردم جهان بوجود آورده‌اند، خودمان تولید محتوا کرده و در سطح جهانی پخش کنیم. بحث ملی، مذهبی، ائمه(ع)، اصحاب ائمه(ع)، کتاب‌های ادبی بسیار و... با قالب‌های متنوع حماسی، عرفانی، انسانی و دراماتیک محتوایی بسیار غنی را تشکیل می‌دهند. حتی نیازی نیست جواب آثار قبلی را بدهیم بلکه آثار جدیدی باید بسازیم. باید روح محبت و انسانیتی که در زندگی ائمه(ع) و اهل بیت(ع) ما و آثار شاعران و نویسندگان جاری و ساری بوده، بعنوان یک ایرانی شیعه به تصویر بکشیم تا چهره خشنی که از ایرانی و شیعیان نشان داده‌اند زدوده شود. اگر کلام هر یک از حضرات معصومین(ع) را سرلوحه اثر سینمایی قرار دهیم، چهره‌ای از شیعه و اسلام و ایرانی در جهان منتشر می‌شود. چهره‌ای که نه تنها بر ذهن مردم کشورمان و جهانیان ماندگار خواهد بود بلکه چهره واقعی اسلام شیعی و ایرانی مسلمان را در جهان ترمیم خواهد کرد.

مریم احمدی شیروان

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • ماجرای حاشیه اخیر سریال کیانوش عیاری چیست؟
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم